Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Ljudska univerza Ptuj - neuradno prečiščeno besedilo (3)
Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 5/01, 13/09, 5/16 in 9/17
I. SPLOŠNA DOLOČBA
S tem odlokom Mestna občina Ptuj, s sedežem Mestni trg 1, Ptuj (v nadaljevanju: ustanovitelj) ustanovi javni zavod Ljudska univerza Ptuj (v nadaljevanju: zavod).
II. STATUSNE DOLOČBE
1. Ime, sedež in pravni status zavoda
Ime javnega zavoda je: Ljudska univerza Ptuj
Sedež zavoda na Ptuju: Mestni trg 2, Ptuj.
Zavod je za svoje obveznosti odgovoren s sredstvi, ki so v pravnem prometu. Zavod je pravna oseba s popolno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga.
Zavod je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču na Ptuju, na registrskem vložku št.: SRG 2004/91 pod št. 3. Zavod je vpisan v razvid zavodov vzgoje in izobraževanja, ki ga vodi ministrstvo, pristojno za šolstvo.
Zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi v poslovanju in v pravnem prometu, kot jih določata zakon in ta odlok.
2. Pečat zavoda
Zavod ima in uporablja svoj pečat okrogle oblike, premera 35 mm, v katerega sredini je grb Republike Slovenije, na zunanjem obodu pa izpisano: Ljudska univerza Ptuj, Mestni trg 2, Ptuj.
Zavod ima in uporablja tudi pečat okrogle oblike premera 20 mm z enako vsebino kot pečat iz prvega odstavka tega člena.
Pečat iz prvega odstavka tega člena uporablja zavod v pravnem prometu za žigosanje vseh aktov, dokumentov in dopisov, ki jih pošilja organom, organizacijam, občinam, učencem in varovancem oz. njihovim staršem.
Pečat iz drugega odstavka tega člena uporablja zavod za žigosanje predvsem finančne in knjigovodske dokumentacije.
Število posameznih pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja določi direktor.
3. Zastopanje, predstavljanje in podpisovanje
Zavod zastopa in predstavlja direktor brez omejitev. Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja delavec zavoda, ki ga za nadomeščanje pisno pooblasti direktor. Pooblaščeni delavec zavoda ima v času nadomeščanja pooblastila direktorja. Direktor lahko za zastopanje ali predstavljanje zavoda v posameznih zadevah pooblasti tudi druge osebe.
Za zavod podpisujejo direktor in delavci, ki so pooblaščeni za zastopanje, vsak v mejah pooblastil in poslov, ki jih opravljajo.
4. Področje zadovoljevanja izobraževalnih potreb
Zavod je ustanovljen za opravljanje javne službe, katere izvajanje je v javnem interesu. Osnovna dejavnost zavoda je izobraževanje odraslih, v skladu z dejavnostmi, zapisanimi v naslednjem členu. Program aktivnosti in program dejavnosti zavoda se pripravi vsako leto posebej, upoštevajoč aktualne trende in potrebe.
Izobraževanje poteka v obliki šolskega pouka, izrednega izobraževanja, seminarskega dela, tečajev, študijskih skupin in krožkov, inštrukcij, vodenega samoizobraževanja, učenja na daljavo, praktičnega izobraževanja in usposabljanja ter drugih oblik izobraževanja.
Poleg izobraževanja zavod izdeluje in prodaja programe izobraževanja, opravlja svetovalno dejavnost predvsem na področju izobraževanja ter druge dejavnosti, ki so povezane s celovito ponudbo.
III. DEJAVNOST ZAVODA
(1) Zavod kot osnovno dejavnost opravlja javno službo na področju:
– P85.590 Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje.
(2) Druge dejavnosti, ki jih zavod opravlja zaradi celovitega izvajanja javne službe so:
- C/18.130 Priprava za tisk in objavo
- G/47.621 Trgovina na drobno s časopisi in revijami
- G/47.622 Trgovina na drobno s papirjem in pisalnimi potrebščinami
- J/58.110 Izdajanje knjig
- M/70.220 Drugo podjetniško in poslovno svetovanje
- M/72.200 Raziskovalna in razvojna dejavnost na področju družboslovja in humanistike
– M73.200 Raziskovanje trga in javnega mnenja
- M/74.300 Prevajanje in tolmačenje
- N/82.190 Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti
- N/82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
- N/82.990 Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje
- P/85.200 Osnovnošolsko izobraževanje
- P/85.310 Srednješolsko splošno izobraževanje
– P85.320 Srednješolsko poklicno in strokovno izobraževanje
- P/85.421 Višješolsko izobraževanje
- P/85.422 Visokošolsko izobraževanje
- P/85.510 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije
- P/85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti
- P/85.600 Pomožne dejavnosti za izobraževanje
R/91.011 Dejavnost knjižnic.
- Q88.109 Drugo socialno varstvo brez nastanitve za starejše in invalidne osebe
- Q88.999 Drugo drugje nerazvrščeno socialno varstvo brez nastanitve.
Zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogojev za opravljanje dejavnosti, dokler ustanoviteljica ne da soglasja in dokler pristojni organ ne izda odločbe, da so izpolnjeni predpisani pogoji za opravljanje dejavnosti glede tehnične opremljenosti in varstva pri delu ter drugi predpisani pogoji. Za nove dejavnosti ne štejejo druge dejavnosti, ki jih opravlja zavod v manjšem obsegu, s katerimi dopolnjuje in boljša ponudbo vzgojno – izobraževalnega dela, ali s katerimi prispeva k popolnejšemu izkoriščanju zmogljivosti, ki se uporabljajo za opravljanje vpisanih registriranih dejavnosti.
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register.
IV. ORGANI ZAVODA
Organi zavoda so:
- svet zavoda
- direktor
- strokovni organi
1.Svet zavoda
Svet zavoda sestavlja pet članov, in sicer:
- dva predstavnika ustanovitelja
- dva predstavnika delavcev zavoda
- en predstavnik odraslih, ki se izobražujejo v zavodu.
Predstavnika ustanovitelja imenuje Mestni svet Mestne občine Ptuj.
Predstavnika delavcev izvolijo delavci zavoda na neposrednih in tajnih volitvah, po postopku in na način, ki ga določa zakon in ta odlok.
Predstavnika odraslih, ki se izobražujejo v zavodu izvolijo udeleženci izobraževanja neposredno na tajnih volitvah.
Svet zavoda se konstituira na svoji seji, od katere prične članom sveta teči mandat. Na prvi seji člani izmed sebe izvolijo predsednika sveta in njegovega namestnika.
Mandat članov sveta traja 4 leta. Za člana sveta zavoda je ista oseba lahko imenovana oziroma izvoljena le dvakrat zaporedoma.
Prvo sejo sveta zavoda skliče dotedanji predsednik sveta najkasneje v roku 15 dni po izvolitvi oziroma imenovanju vseh članov sveta, ki do izvolitve predsednika sveta vodi sejo sveta. Svet odloča z večino glasov vseh članov.
Članu sveta zavoda preneha mandat pred potekom dobe, za katero je bil imenovan oziroma izvoljen, če:
- sam zahteva razrešitev,
- zaradi bolezni, daljše odsotnosti ali iz drugih razlogov ne more več opravljati funkcije člana sveta,
- je razrešen.
Člana sveta zavoda razreši za volitve oz. imenovanje pristojni organ na način in po postopku, določenem za imenovanje oz. razrešitev. Ko svet zavoda ugotovi, da je članu iz navedenih razlogov prenehal mandat, o tem takoj obvesti pristojne za imenovanje oz. izvolitev novega člana. Če je potekel mandat predstavniku delavcev, takoj določi rokovnik in tričlansko komisijo za izvedbo nadomestnih volitev.
Nadomestno imenovanje ali izvolitev člana ni potrebna, če je prenehal mandat manj kot tretjini članov in je do izteka mandata manj kot šest mesecev.
Svet zavoda ima poleg pristojnosti, določenih z zakonom in drugimi akti, še naslednje pristojnosti:
- sprejema pravila in druge splošne akte zavoda,
- imenuje in razrešuje direktorja,
- sprejema finančni načrt in letno poročilo zavoda,
- sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi,
- sprejema letni plan delovnega časa zavoda,
- predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
- daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
- razpisuje volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda,
- odloča o pritožbah v zvezi s statusom udeležencev izobraževanja,
- določa višino prispevka šolnine udeležencev izobraževanja, glede na stalno prebivališče udeleženca,
- sprejme letno poročilo o samoevalvaciji zavoda,
- odloča o uvedbi programov,
- obravnava poročila o izobraževalni problematiki,
- odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja,
- sprejema program razvoja zavoda,
- obravnava zadeve, ki mu jih predloži andragoški zbor, šolska inšpekcija, reprezentativni sindikat zaposlenih in
- opravlja druge naloge, določene z zakonom in aktom o ustanovitvi.
2. Direktor
Direktor je andragoški vodja in poslovodni organ zavoda. Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda ter zastopa zavod brez omejitev. Direktor lahko za predstavljanje zavoda in za posamezna opravila pisno pooblasti druge delavce zavoda.
Direktor opravlja naslednje naloge:
- organizira, načrtuje in vodi delo zavoda,
- pripravlja program razvoja zavoda,
- pripravlja predlog letnega delovnega načrta in je odgovoren za njegovo izvedbo,
- oblikuje predlog programov,
- spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
- organizira mentorstvo za pripravnike,
- ugotavlja obstoj trajnega prenehanja potreb po delu delavcev,
- določa sistemizacijo delovnih mest in jo posreduje v potrditev ustanovitelju,
- odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
- je odgovoren za uresničevanje pravic udeležencev izobraževanja,
- vodi delo andragoškega zbora,
- prisostvuje pri izobraževalnem delu predavateljev, spremlja njihovo delo in jim svetuje,
- predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive,
- odloča o napredovanju delavcev v plačne razrede,
- skrbi za sodelovanje zavoda z udeleženci izobraževanja,
- zagotavlja izvrševanje odločb državnih organov,
- zastopa in predstavlja zavod in je odgovoren za zakonitost dela,
- je odgovoren za zagotavljanje in ugotavljanje kakovosti s samoevalvacijo in pripravo letnega poročila o samoevalvaciji zavoda in
- opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi.
Direktorja imenuje svet zavoda na podlagi javnega razpisa. Za direktorja je lahko imenovan kdor izpolnjuje pogoje, določene z zakonom. Direktorja imenuje in razrešuje svet zavoda v soglasju z ministrom, pristojnim za izobraževanje odraslih.
Mandat direktorja traja pet let. in je po preteku mandata lahko ponovno imenovan. Svet zavoda si mora pred imenovanjem ali razrešitvijo direktorja pridobiti mnenje andragoškega zbora in mnenje ustanovitelja.
Andragoški zbor o mnenju za imenovanje direktorja glasuje tajno. Če andragoški zbor ali ustanoviteljica ne poda mnenja v roku 20 dni od dneva , ko je bila zanj zaprošena, lahko svet zavoda imenuje direktorja brez tega mnenja.
Ko svet zavoda izmed prijavljenih kandidatov izbere kandidata za direktorja, posreduje obrazložen predlog za imenovanje v mnenje pristojnemu ministrstvu. Če pristojni minister ne da mnenja v 30 dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet zavoda odloči o imenovanju direktorja brez tega mnenja.
Na podlagi sklepa o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik. Svet zavoda o odločitvi obvesti vse prijavljene kandidate.
Če direktorju predčasno preneha mandat oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja izmed strokovnih delavcev zavoda oziroma izmed prijavljenih kandidatov, vendar največ za eno leto.
Če v osmih dneh po prenehanju mandata direktorju svet zavoda ne imenuje niti direktorja niti vršilca dolžnosti direktorja, imenuje vršilca dolžnosti direktorja v naslednjih osmih dneh minister pristojen za izobraževanje.
3. Strokovni organi
Strokovni organi v zavodu so:
- andragoški zbor,
- strokovni aktiv
- vodja izobraževalnega področja.
Glede nalog in pristojnosti se uporabljajo določbe zakona in tega odloka.
Andragoški zbor sestavljajo strokovni delavci in učitelji zavoda, ki izvajajo izobraževalne programe.
Andragoški zbor:
- obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih povezanih z vzgojno-izobraževalnim delom,
- daje mnenje o letnem delovnem načrtu,
- odloča o posodobitvah izobraževalnega dela,
- daje mnenje o predlogu za imenovanje direktorja,
- daje pobude za napredovanje strokovnih delavcev in mnenje o predlogih direktorja,
- opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
Strokovni aktiv sestavljajo strokovni delavci - organizatorji izobraževanja in učitelji na posameznem izobraževalnem področju. Strokovni aktiv:
- obravnava problematiko posameznega izobraževalnega področja,
- usklajuje merila za preverjanje in ocenjevanje znanja udeležencev ter za evalvacijo izobraževalnega in drugega dela,
- daje andragoškemu zboru predloge za izboljšanje izobraževalnega dela,
- obravnava pripombe udeležencev izobraževanja,
- opravlja druge strokovne naloge določene z letnim delovnim načrtom.
Vodja izobraževalnega področja vodi delo strokovnega aktiva, načrtuje in organizira izobraževanje, analizira izobraževalno delo in njegove rezultate, spremlja napredovanje udeležencev izobraževanja, opravlja in organizira svetovalno delo in opravlja druge naloge določene z letnim delovnim načrtom.
Andragoški zbor lahko določi in imenuje tudi druge začasne ali stalne strokovne organe zavoda. Naloge novega strokovnega organa določi andragoški zbor s sklepom o imenovanju.
V. ZAPOSLENI V ZAVODU
V zavodu so zaposleni strokovni delavci, ki organizirajo in izvajajo izobraževanje. Strokovni delavci morajo obvladati slovenski knjižni jezik, imeti visokošolsko izobrazbo smeri, ki jo določi minister, pristojen za izobraževanje odraslih in pedagoško-andragoško izobrazbo ter strokovni izpit predpisan za področje izobraževanja. Izobraževanje v javnem zavodu opravljajo učitelji in drugi strokovni delavci, ki z njimi sodelujejo pri izvajanju strokovnih nalog, potrebnih za posamezno področje izobraževanja, ki z zavodom sklenejo ustrezno pogodbo. Strokovna, administrativna, tehnična in druga dela opravljajo delavci, določeni s sistematizacijo delovnih mest, lahko pa jih opravljajo tudi ustrezne strokovne službe izven zavoda, s katerimi zavod sklene ustrezno pogodbo.
Delovna razmerja, udeležbo delavcev pri upravljanju in uresničevanju sindikalnih pravic delavcev v zavodu, zavod uredi v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter z Zakonom o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja. Prosta delovna mesta strokovnih in drugih delavcev v zavodu se objavijo na podlagi sistematizacije delovnih mest. Sistemizacijo delovnih mest določi na podlagi normativov in standardov direktor v soglasju z ustanoviteljem.
Direktor in drugi delavci zavoda morajo varovati listine in podatke, do katerih pridejo oziroma se z njimi seznanijo pri opravljanju izobraževalne dejavnosti in so določeni za poslovno tajnost. Osebe iz prejšnjega odstavka morajo varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja.
Za poslovno tajnost se štejejo:
- podatki in dokumenti, ko so z zakonom in drugimi predpisi določeni za tajne,
- podatki in dokumenti, ki jih svet zavoda določi za poslovno tajnost,
- podatki in dokumenti, ki jih direktor v okviru svojih pristojnosti določi za poslovno tajnost,
- podatki in dokumenti, ki jih zavodu zaupno sporoči pristojni organ in druga organizacija.
VII. FINANCIRANJE, GOSPODARJENJE IN ODGOVORNOST
Ustanovitelj in država zagotavljata pogoje za delo zavoda. Zavod bo medsebojna razmerja z ostalimi občinami na območju bivše občine Ptuj uredil tako, da bo:
- z občinami podpisal pogodbo o sodelovanju.
Zavod samostojno upravlja s sredstvi, ki so mu dana v upravljanje, ne more pa s pravnimi posli odtujitinepremičnega premoženja ali le-to obremeniti s stvarnimi ali drugimi bremeni.
Zavod se sme zadolževati le s predhodnim soglasjem ustanovitelja.
Zavod je dolžan upravljati premoženje s skrbnostjo dobrega gospodarja.
(1) Za izvajanje dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, daje ustanovitelj zavodu v upravljanje nepremičnine z opremo, kar so del javne infrastrukture na področju izobraževanja odraslih.
(2) Zavodu se dajeta v upravljanje naslednji nepremičnini:
- poslovni prostor, posamezni del 5 v stavbi 1864, ID: 400-1864-5, ki stoji na parcelni številki 1220/1, k.o. 400 – Ptuj na površini 326,60 m², na naslovu Mestni trg 2 in
- poslovni prostor, posamezni del 6 v stavbi 1904, ID: 400-1904-6, ki stoji na parcelni številki 1149, k.o. 400 – Ptuj na površini 135,70 m², na naslovu Ulica heroja Lacka 3.
(3) Medsebojna razmerja v zvezi z upravljanjem premoženja uredita ustanovitelj in zavod s posebno pogodbo, katere sestavni del je seznam premoženja, s katerim upravlja zavod.
(4) Zavod pri upravljanju in gospodarjenju z nepremičninami iz prejšnjega odstavka upošteva, da gre za spomenike nepremične kulturne dediščine.
Zavod pridobiva sredstva za delo iz državnega proračuna, sredstev proračuna občine ustanoviteljice, iz sredstev proračunov ostalih občin, če za njih opravljajo dejavnosti oziroma storitve, iz prispevkov odraslih in iz drugih virov v skladu z zakonom.
Z odlokom o proračunu občina ustanoviteljica določi letno višino sredstev za pokrivanje dejavnosti zavoda na podlagi dogovorjenih in finančno ovrednotenih nalog iz letnega delovnega načrta zavoda.
Zavod za pridobitev sredstev za izvedbo programov posreduje ustanovitelju v potrditev letni program izobraževanja odraslih.
Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih zavod doseže pri opravljanju svoje dejavnosti s prodajo storitev na trgu, uporablja zavod v skladu z veljavnimi predpisi.
Prihodke, ki jih zavod ustvari z dejavnostmi, ki niso financirane iz javnih sredstev, lahko zavod v skladu z internimi akti in predhodnim soglasjem ustanoviteljice nameni za plače delavcev, ki niso financirani iz javnih sredstev ter za del plač delavcev zavoda, ki so financirani iz javnih sredstev na podlagi opravljenega dela in rezultatov dela. Zavod lahko ustvarja prihodke tudi iz donacij, sponzorstev in drugih virov, določenih z zakonom.
Zavod lahko ustanovi sklad, iz katerega se financirajo dejavnosti posameznega izobraževalnega programa, ki niso sestavine rednega izobraževalnega programa oziroma se ne financirajo iz javnih sredstev, za nakup nadstandardne opreme, za zviševanje standarda pouka in podobno. Sklad pridobiva sredstva iz prispevkov udeležencev izobraževanja, donacij, zapuščin in iz drugih virov. Za delovanje sklada sprejme pravila svet zavoda.
VIII. ODGOVORNOST USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
Zavod nastopa v pravnem prometu, povezanim z dejavnostjo, za katero je ustanovljen, samostojno, v svojem imenu in za svoj račun. Zavod odgovarja za svoje obveznosti do višine sredstev, s katerimi razpolaga. Ustanovitelj odgovarja za obveznosti zavoda omejeno oz. subsidiarno do višine sredstev, ki so v proračunu mestne občine predvidene za opravljanje dejavnosti zavoda. Zavod je dolžan ustanovitelju vsako leto poročati o svojem poslovanju in poslovnih rezultatih ter mu zagotavljati podatke, ki so potrebni za opravljanje funkcije ustanovitelja.
Nadzor nad izvajanjem zakonov, drugih predpisov in aktov, ki urejajo organizacijo, financiranje, namensko porabo javnih sredstev in opravljanje izobraževanja po javno veljavnih izobraževalnih programih zavoda, izvaja šolska inšpekcija. Nadzor nad zakonitostjo dela zavoda iz področij, ki niso navedena v prvem odstavku tega člena, izvajajo institucije družbenega nadzora, določene z zakonom.
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Dosedanji direktor opravlja svoje naloge do izteka mandata, za katerega je bil imenovan. V primeru poteka mandata direktorju zavoda, svet do imenovanja direktorja, oziroma najdlje za obdobje enega leta, imenuje v.d. direktorja.
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati Odločba o ustanovitvi delavske univerza Ptuj, ki jo je sprejela Skupščina občine Ptuj, Občinski ljudski odbor dne 23.07.1959, št. 01-1-6543-2-59 (prejšnji ustanovitveni akt).
Ta odlok prične veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj.
ODLOK
o ustanovitvi javnega zavoda Ljudska univerza Ptuj
(neuradno prečiščeno besedilo št. 3)
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom Mestna občina Ptuj, s sedežem Mestni trg 1, Ptuj (v nadaljevanju: ustanovitelj) ustanovi javni zavod Ljudska univerza Ptuj (v nadaljevanju: zavod).
II. STATUSNE DOLOČBE
1. Ime, sedež in pravni status zavoda
2. člen
Ime javnega zavoda je: Ljudska univerza Ptuj
Sedež zavoda na Ptuju: Mestni trg 2, Ptuj.
3. člen
Zavod je za svoje obveznosti odgovoren s sredstvi, ki so v pravnem prometu. Zavod je pravna oseba s popolno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga.
4. člen
Zavod je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču na Ptuju, na registrskem vložku št.: SRG 2004/91 pod št. 3. Zavod je vpisan v razvid zavodov vzgoje in izobraževanja, ki ga vodi ministrstvo, pristojno za šolstvo.
5. člen
Zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi v poslovanju in v pravnem prometu, kot jih določata zakon in ta odlok.
2. Pečat zavoda
6. člen
Zavod ima in uporablja svoj pečat okrogle oblike, premera 35 mm, v katerega sredini je grb Republike Slovenije, na zunanjem obodu pa izpisano: Ljudska univerza Ptuj, Mestni trg 2, Ptuj.
Zavod ima in uporablja tudi pečat okrogle oblike premera 20 mm z enako vsebino kot pečat iz prvega odstavka tega člena.
Pečat iz prvega odstavka tega člena uporablja zavod v pravnem prometu za žigosanje vseh aktov, dokumentov in dopisov, ki jih pošilja organom, organizacijam, občinam, učencem in varovancem oz. njihovim staršem.
Pečat iz drugega odstavka tega člena uporablja zavod za žigosanje predvsem finančne in knjigovodske dokumentacije.
7. člen
Število posameznih pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja določi direktor.
3. Zastopanje, predstavljanje in podpisovanje
8. člen
Zavod zastopa in predstavlja direktor brez omejitev. Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja delavec zavoda, ki ga za nadomeščanje pisno pooblasti direktor. Pooblaščeni delavec zavoda ima v času nadomeščanja pooblastila direktorja. Direktor lahko za zastopanje ali predstavljanje zavoda v posameznih zadevah pooblasti tudi druge osebe.
9. člen
Za zavod podpisujejo direktor in delavci, ki so pooblaščeni za zastopanje, vsak v mejah pooblastil in poslov, ki jih opravljajo.
4. Področje zadovoljevanja izobraževalnih potreb
10. člen
Zavod je ustanovljen za opravljanje javne službe, katere izvajanje je v javnem interesu. Osnovna dejavnost zavoda je izobraževanje odraslih, v skladu z dejavnostmi, zapisanimi v naslednjem členu. Program aktivnosti in program dejavnosti zavoda se pripravi vsako leto posebej, upoštevajoč aktualne trende in potrebe.
Izobraževanje poteka v obliki šolskega pouka, izrednega izobraževanja, seminarskega dela, tečajev, študijskih skupin in krožkov, inštrukcij, vodenega samoizobraževanja, učenja na daljavo, praktičnega izobraževanja in usposabljanja ter drugih oblik izobraževanja.
Poleg izobraževanja zavod izdeluje in prodaja programe izobraževanja, opravlja svetovalno dejavnost predvsem na področju izobraževanja ter druge dejavnosti, ki so povezane s celovito ponudbo.
III. DEJAVNOST ZAVODA
11. člen
(1) Zavod kot osnovno dejavnost opravlja javno službo na področju:
– P85.590 Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje.
(2) Druge dejavnosti, ki jih zavod opravlja zaradi celovitega izvajanja javne službe so:
- C/18.130 Priprava za tisk in objavo
- G/47.621 Trgovina na drobno s časopisi in revijami
- G/47.622 Trgovina na drobno s papirjem in pisalnimi potrebščinami
- J/58.110 Izdajanje knjig
- M/70.220 Drugo podjetniško in poslovno svetovanje
- M/72.200 Raziskovalna in razvojna dejavnost na področju družboslovja in humanistike
– M73.200 Raziskovanje trga in javnega mnenja
- M/74.300 Prevajanje in tolmačenje
- N/82.190 Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti
- N/82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
- N/82.990 Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje
- P/85.200 Osnovnošolsko izobraževanje
- P/85.310 Srednješolsko splošno izobraževanje
– P85.320 Srednješolsko poklicno in strokovno izobraževanje
- P/85.421 Višješolsko izobraževanje
- P/85.422 Visokošolsko izobraževanje
- P/85.510 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije
- P/85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti
- P/85.600 Pomožne dejavnosti za izobraževanje
R/91.011 Dejavnost knjižnic.
- Q88.109 Drugo socialno varstvo brez nastanitve za starejše in invalidne osebe
- Q88.999 Drugo drugje nerazvrščeno socialno varstvo brez nastanitve.
12. člen
Zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogojev za opravljanje dejavnosti, dokler ustanoviteljica ne da soglasja in dokler pristojni organ ne izda odločbe, da so izpolnjeni predpisani pogoji za opravljanje dejavnosti glede tehnične opremljenosti in varstva pri delu ter drugi predpisani pogoji. Za nove dejavnosti ne štejejo druge dejavnosti, ki jih opravlja zavod v manjšem obsegu, s katerimi dopolnjuje in boljša ponudbo vzgojno – izobraževalnega dela, ali s katerimi prispeva k popolnejšemu izkoriščanju zmogljivosti, ki se uporabljajo za opravljanje vpisanih registriranih dejavnosti.
13. člen
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register.
IV. ORGANI ZAVODA
14. člen
Organi zavoda so:
- svet zavoda
- direktor
- strokovni organi
1.Svet zavoda
15. člen
Svet zavoda sestavlja pet članov, in sicer:
- dva predstavnika ustanovitelja
- dva predstavnika delavcev zavoda
- en predstavnik odraslih, ki se izobražujejo v zavodu.
Predstavnika ustanovitelja imenuje Mestni svet Mestne občine Ptuj.
Predstavnika delavcev izvolijo delavci zavoda na neposrednih in tajnih volitvah, po postopku in na način, ki ga določa zakon in ta odlok.
Predstavnika odraslih, ki se izobražujejo v zavodu izvolijo udeleženci izobraževanja neposredno na tajnih volitvah.
Svet zavoda se konstituira na svoji seji, od katere prične članom sveta teči mandat. Na prvi seji člani izmed sebe izvolijo predsednika sveta in njegovega namestnika.
Mandat članov sveta traja 4 leta. Za člana sveta zavoda je ista oseba lahko imenovana oziroma izvoljena le dvakrat zaporedoma.
Prvo sejo sveta zavoda skliče dotedanji predsednik sveta najkasneje v roku 15 dni po izvolitvi oziroma imenovanju vseh članov sveta, ki do izvolitve predsednika sveta vodi sejo sveta. Svet odloča z večino glasov vseh članov.
16. člen
Članu sveta zavoda preneha mandat pred potekom dobe, za katero je bil imenovan oziroma izvoljen, če:
- sam zahteva razrešitev,
- zaradi bolezni, daljše odsotnosti ali iz drugih razlogov ne more več opravljati funkcije člana sveta,
- je razrešen.
Člana sveta zavoda razreši za volitve oz. imenovanje pristojni organ na način in po postopku, določenem za imenovanje oz. razrešitev. Ko svet zavoda ugotovi, da je članu iz navedenih razlogov prenehal mandat, o tem takoj obvesti pristojne za imenovanje oz. izvolitev novega člana. Če je potekel mandat predstavniku delavcev, takoj določi rokovnik in tričlansko komisijo za izvedbo nadomestnih volitev.
Nadomestno imenovanje ali izvolitev člana ni potrebna, če je prenehal mandat manj kot tretjini članov in je do izteka mandata manj kot šest mesecev.
17. člen
Svet zavoda ima poleg pristojnosti, določenih z zakonom in drugimi akti, še naslednje pristojnosti:
- sprejema pravila in druge splošne akte zavoda,
- imenuje in razrešuje direktorja,
- sprejema finančni načrt in letno poročilo zavoda,
- sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi,
- sprejema letni plan delovnega časa zavoda,
- predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
- daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
- razpisuje volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda,
- odloča o pritožbah v zvezi s statusom udeležencev izobraževanja,
- določa višino prispevka šolnine udeležencev izobraževanja, glede na stalno prebivališče udeleženca,
- sprejme letno poročilo o samoevalvaciji zavoda,
- odloča o uvedbi programov,
- obravnava poročila o izobraževalni problematiki,
- odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja,
- sprejema program razvoja zavoda,
- obravnava zadeve, ki mu jih predloži andragoški zbor, šolska inšpekcija, reprezentativni sindikat zaposlenih in
- opravlja druge naloge, določene z zakonom in aktom o ustanovitvi.
2. Direktor
18. člen
Direktor je andragoški vodja in poslovodni organ zavoda. Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda ter zastopa zavod brez omejitev. Direktor lahko za predstavljanje zavoda in za posamezna opravila pisno pooblasti druge delavce zavoda.
Direktor opravlja naslednje naloge:
- organizira, načrtuje in vodi delo zavoda,
- pripravlja program razvoja zavoda,
- pripravlja predlog letnega delovnega načrta in je odgovoren za njegovo izvedbo,
- oblikuje predlog programov,
- spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
- organizira mentorstvo za pripravnike,
- ugotavlja obstoj trajnega prenehanja potreb po delu delavcev,
- določa sistemizacijo delovnih mest in jo posreduje v potrditev ustanovitelju,
- odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
- je odgovoren za uresničevanje pravic udeležencev izobraževanja,
- vodi delo andragoškega zbora,
- prisostvuje pri izobraževalnem delu predavateljev, spremlja njihovo delo in jim svetuje,
- predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive,
- odloča o napredovanju delavcev v plačne razrede,
- skrbi za sodelovanje zavoda z udeleženci izobraževanja,
- zagotavlja izvrševanje odločb državnih organov,
- zastopa in predstavlja zavod in je odgovoren za zakonitost dela,
- je odgovoren za zagotavljanje in ugotavljanje kakovosti s samoevalvacijo in pripravo letnega poročila o samoevalvaciji zavoda in
- opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi.
Direktorja imenuje svet zavoda na podlagi javnega razpisa. Za direktorja je lahko imenovan kdor izpolnjuje pogoje, določene z zakonom. Direktorja imenuje in razrešuje svet zavoda v soglasju z ministrom, pristojnim za izobraževanje odraslih.
Mandat direktorja traja pet let. in je po preteku mandata lahko ponovno imenovan. Svet zavoda si mora pred imenovanjem ali razrešitvijo direktorja pridobiti mnenje andragoškega zbora in mnenje ustanovitelja.
Andragoški zbor o mnenju za imenovanje direktorja glasuje tajno. Če andragoški zbor ali ustanoviteljica ne poda mnenja v roku 20 dni od dneva , ko je bila zanj zaprošena, lahko svet zavoda imenuje direktorja brez tega mnenja.
Ko svet zavoda izmed prijavljenih kandidatov izbere kandidata za direktorja, posreduje obrazložen predlog za imenovanje v mnenje pristojnemu ministrstvu. Če pristojni minister ne da mnenja v 30 dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet zavoda odloči o imenovanju direktorja brez tega mnenja.
Na podlagi sklepa o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik. Svet zavoda o odločitvi obvesti vse prijavljene kandidate.
19. člen
Če direktorju predčasno preneha mandat oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja izmed strokovnih delavcev zavoda oziroma izmed prijavljenih kandidatov, vendar največ za eno leto.
Če v osmih dneh po prenehanju mandata direktorju svet zavoda ne imenuje niti direktorja niti vršilca dolžnosti direktorja, imenuje vršilca dolžnosti direktorja v naslednjih osmih dneh minister pristojen za izobraževanje.
3. Strokovni organi
20. člen
Strokovni organi v zavodu so:
- andragoški zbor,
- strokovni aktiv
- vodja izobraževalnega področja.
Glede nalog in pristojnosti se uporabljajo določbe zakona in tega odloka.
21. člen
Andragoški zbor sestavljajo strokovni delavci in učitelji zavoda, ki izvajajo izobraževalne programe.
Andragoški zbor:
- obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih povezanih z vzgojno-izobraževalnim delom,
- daje mnenje o letnem delovnem načrtu,
- odloča o posodobitvah izobraževalnega dela,
- daje mnenje o predlogu za imenovanje direktorja,
- daje pobude za napredovanje strokovnih delavcev in mnenje o predlogih direktorja,
- opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
22. člen
Strokovni aktiv sestavljajo strokovni delavci - organizatorji izobraževanja in učitelji na posameznem izobraževalnem področju. Strokovni aktiv:
- obravnava problematiko posameznega izobraževalnega področja,
- usklajuje merila za preverjanje in ocenjevanje znanja udeležencev ter za evalvacijo izobraževalnega in drugega dela,
- daje andragoškemu zboru predloge za izboljšanje izobraževalnega dela,
- obravnava pripombe udeležencev izobraževanja,
- opravlja druge strokovne naloge določene z letnim delovnim načrtom.
23. člen
Vodja izobraževalnega področja vodi delo strokovnega aktiva, načrtuje in organizira izobraževanje, analizira izobraževalno delo in njegove rezultate, spremlja napredovanje udeležencev izobraževanja, opravlja in organizira svetovalno delo in opravlja druge naloge določene z letnim delovnim načrtom.
24. člen
Andragoški zbor lahko določi in imenuje tudi druge začasne ali stalne strokovne organe zavoda. Naloge novega strokovnega organa določi andragoški zbor s sklepom o imenovanju.
V. ZAPOSLENI V ZAVODU
25. člen
V zavodu so zaposleni strokovni delavci, ki organizirajo in izvajajo izobraževanje. Strokovni delavci morajo obvladati slovenski knjižni jezik, imeti visokošolsko izobrazbo smeri, ki jo določi minister, pristojen za izobraževanje odraslih in pedagoško-andragoško izobrazbo ter strokovni izpit predpisan za področje izobraževanja. Izobraževanje v javnem zavodu opravljajo učitelji in drugi strokovni delavci, ki z njimi sodelujejo pri izvajanju strokovnih nalog, potrebnih za posamezno področje izobraževanja, ki z zavodom sklenejo ustrezno pogodbo. Strokovna, administrativna, tehnična in druga dela opravljajo delavci, določeni s sistematizacijo delovnih mest, lahko pa jih opravljajo tudi ustrezne strokovne službe izven zavoda, s katerimi zavod sklene ustrezno pogodbo.
26. člen
Delovna razmerja, udeležbo delavcev pri upravljanju in uresničevanju sindikalnih pravic delavcev v zavodu, zavod uredi v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter z Zakonom o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja. Prosta delovna mesta strokovnih in drugih delavcev v zavodu se objavijo na podlagi sistematizacije delovnih mest. Sistemizacijo delovnih mest določi na podlagi normativov in standardov direktor v soglasju z ustanoviteljem.
VI. VARSTVO OSEBNIH PODATKOV
27. člen
Direktor in drugi delavci zavoda morajo varovati listine in podatke, do katerih pridejo oziroma se z njimi seznanijo pri opravljanju izobraževalne dejavnosti in so določeni za poslovno tajnost. Osebe iz prejšnjega odstavka morajo varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja.
Za poslovno tajnost se štejejo:
- podatki in dokumenti, ko so z zakonom in drugimi predpisi določeni za tajne,
- podatki in dokumenti, ki jih svet zavoda določi za poslovno tajnost,
- podatki in dokumenti, ki jih direktor v okviru svojih pristojnosti določi za poslovno tajnost,
- podatki in dokumenti, ki jih zavodu zaupno sporoči pristojni organ in druga organizacija.
VII. FINANCIRANJE, GOSPODARJENJE IN ODGOVORNOST
28. člen
Ustanovitelj in država zagotavljata pogoje za delo zavoda. Zavod bo medsebojna razmerja z ostalimi občinami na območju bivše občine Ptuj uredil tako, da bo:
- z občinami podpisal pogodbo o sodelovanju.
Zavod samostojno upravlja s sredstvi, ki so mu dana v upravljanje, ne more pa s pravnimi posli odtujitinepremičnega premoženja ali le-to obremeniti s stvarnimi ali drugimi bremeni.
Zavod se sme zadolževati le s predhodnim soglasjem ustanovitelja.
Zavod je dolžan upravljati premoženje s skrbnostjo dobrega gospodarja.
28.a člen
(1) Za izvajanje dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, daje ustanovitelj zavodu v upravljanje nepremičnine z opremo, kar so del javne infrastrukture na področju izobraževanja odraslih.
(2) Zavodu se dajeta v upravljanje naslednji nepremičnini:
- poslovni prostor, posamezni del 5 v stavbi 1864, ID: 400-1864-5, ki stoji na parcelni številki 1220/1, k.o. 400 – Ptuj na površini 326,60 m², na naslovu Mestni trg 2 in
- poslovni prostor, posamezni del 6 v stavbi 1904, ID: 400-1904-6, ki stoji na parcelni številki 1149, k.o. 400 – Ptuj na površini 135,70 m², na naslovu Ulica heroja Lacka 3.
(3) Medsebojna razmerja v zvezi z upravljanjem premoženja uredita ustanovitelj in zavod s posebno pogodbo, katere sestavni del je seznam premoženja, s katerim upravlja zavod.
(4) Zavod pri upravljanju in gospodarjenju z nepremičninami iz prejšnjega odstavka upošteva, da gre za spomenike nepremične kulturne dediščine.
29. člen
Zavod pridobiva sredstva za delo iz državnega proračuna, sredstev proračuna občine ustanoviteljice, iz sredstev proračunov ostalih občin, če za njih opravljajo dejavnosti oziroma storitve, iz prispevkov odraslih in iz drugih virov v skladu z zakonom.
Z odlokom o proračunu občina ustanoviteljica določi letno višino sredstev za pokrivanje dejavnosti zavoda na podlagi dogovorjenih in finančno ovrednotenih nalog iz letnega delovnega načrta zavoda.
Zavod za pridobitev sredstev za izvedbo programov posreduje ustanovitelju v potrditev letni program izobraževanja odraslih.
30. člen
Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih zavod doseže pri opravljanju svoje dejavnosti s prodajo storitev na trgu, uporablja zavod v skladu z veljavnimi predpisi.
31. člen
Prihodke, ki jih zavod ustvari z dejavnostmi, ki niso financirane iz javnih sredstev, lahko zavod v skladu z internimi akti in predhodnim soglasjem ustanoviteljice nameni za plače delavcev, ki niso financirani iz javnih sredstev ter za del plač delavcev zavoda, ki so financirani iz javnih sredstev na podlagi opravljenega dela in rezultatov dela. Zavod lahko ustvarja prihodke tudi iz donacij, sponzorstev in drugih virov, določenih z zakonom.
32. člen
Zavod lahko ustanovi sklad, iz katerega se financirajo dejavnosti posameznega izobraževalnega programa, ki niso sestavine rednega izobraževalnega programa oziroma se ne financirajo iz javnih sredstev, za nakup nadstandardne opreme, za zviševanje standarda pouka in podobno. Sklad pridobiva sredstva iz prispevkov udeležencev izobraževanja, donacij, zapuščin in iz drugih virov. Za delovanje sklada sprejme pravila svet zavoda.
VIII. ODGOVORNOST USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
33. člen
Zavod nastopa v pravnem prometu, povezanim z dejavnostjo, za katero je ustanovljen, samostojno, v svojem imenu in za svoj račun. Zavod odgovarja za svoje obveznosti do višine sredstev, s katerimi razpolaga. Ustanovitelj odgovarja za obveznosti zavoda omejeno oz. subsidiarno do višine sredstev, ki so v proračunu mestne občine predvidene za opravljanje dejavnosti zavoda. Zavod je dolžan ustanovitelju vsako leto poročati o svojem poslovanju in poslovnih rezultatih ter mu zagotavljati podatke, ki so potrebni za opravljanje funkcije ustanovitelja.
IX . NADZOR
34. člen
Nadzor nad izvajanjem zakonov, drugih predpisov in aktov, ki urejajo organizacijo, financiranje, namensko porabo javnih sredstev in opravljanje izobraževanja po javno veljavnih izobraževalnih programih zavoda, izvaja šolska inšpekcija. Nadzor nad zakonitostjo dela zavoda iz področij, ki niso navedena v prvem odstavku tega člena, izvajajo institucije družbenega nadzora, določene z zakonom.
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
35. člen
Zavod mora uskladiti svojo organizacijo, izvoliti organe zavoda in opraviti statusne spremembe v roku šestih mesecev od dneva uveljavitve tega odloka.36. člen
Dosedanji direktor opravlja svoje naloge do izteka mandata, za katerega je bil imenovan. V primeru poteka mandata direktorju zavoda, svet do imenovanja direktorja, oziroma najdlje za obdobje enega leta, imenuje v.d. direktorja.
37. člen
Zavod je pravni naslednik zavoda Ljudska univerza Ptuj, ki je vpisan v sodni register pri registrskem sodišču 1/468-00/MB, pod št. SRG 2004/91 pod št. in prevzame vse pravice in obveznosti tega zavoda.38. člen
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati Odločba o ustanovitvi delavske univerza Ptuj, ki jo je sprejela Skupščina občine Ptuj, Občinski ljudski odbor dne 23.07.1959, št. 01-1-6543-2-59 (prejšnji ustanovitveni akt).
39. člen
Ta odlok prične veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj.
Pravna podlaga
Dokumenti, priloge
Klikni tukaj za prikaz prilog
Predpisi, na katere predpis vpliva
-
Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Ljudska univerza Ptuj - neuradno prečiščeno besedilo (3)
Status: Neuradno prečiščeno besediloOrgan: Občinska upravaObjavljeno v: Neuradno prečiščeno besedilo (05.05.2017)Začetek veljavnosti: 20.05.2017Tip objave: OdlokVsebina: Ostalo
Odlok o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Ljudska univerza Ptuj (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 9/2017)
Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Ljudska univerza Ptuj (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 5/2016)
Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Ljudska univerza Ptuj (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 13/2009)
Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Ljudska univerza Ptuj (5/2001)
Status: Veljavno
Organ: Občinski svet
Datum sprejetja: 18.04.2017
Začetek veljavnosti: 20.05.2017
Tip objave: Odlok
Vsebina:
Ostalo
Status: Veljavno
Organ: Občinski svet
Datum sprejetja: 22.02.2016
Začetek veljavnosti: 09.04.2016
Tip objave: Odlok
Vsebina:
Ostalo
Status: Veljavno
Organ: Občinski svet
Datum sprejetja: 16.11.2009
Začetek veljavnosti: 24.12.2009
Tip objave: Odlok
Vsebina:
Ostalo
Status: Veljavno
Organ: Občinski svet
Objavljeno v:
Uradno občinsko glasilo (13.06.2001)
Datum sprejetja: 28.05.2001
Začetek veljavnosti: 21.06.2001
Tip objave: Odlok
Vsebina:
Ostalo