Odlok o ustanovitvi Javnega zavoda za turizem Ptuj - neuradno prečiščeno besedilo (2)
Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 3/16, 1/20 in 12/20
ODLOK
o ustanovitvi Javnega zavoda za turizem Ptuj
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(1) S tem odlokom Mestna občina Ptuj, Mestni trg 1, Ptuj (v nadaljevanju: ustanovitelj), ustanavlja Javni zavod za turizem Ptuj (v nadaljevanju: zavod) za opravljanje turistične in kulturne dejavnosti na območju Mestne občine Ptuj.
(2) Namen in poslanstvo zavoda je doseganje celovite, kakovostne turistične ponudbe, usklajevanje in povezovanje turističnih ponudnikov, krepitev za turizem pomembnih etnoloških, kulturnih, športnih vsebin in izkoriščanje naravnih danosti, ter promocija in spodbujanje razvoja turizma in kulture na območju Mestne občine Ptuj.
(3) Ustanovitelj zavoda je Mestna občina Ptuj.
(4) Ustanoviteljske pravice občine izvršuje Mestni svet Mestne občine Ptuj, kolikor s tem odlokom ni drugače določeno.
2. člen
(1) S tem odlokom se ureja pravni status zavoda, dejavnost, organi zavoda in njihova pristojnost, premoženje zavoda, viri in način pridobivanja sredstev za delo zavoda, nastopanje v pravnem prometu, knjigovodsko in finančno poslovanje zavoda, medsebojne pravice, odgovornosti in obveznosti med ustanoviteljem in zavodom, nadzor nad poslovanjem zavoda ter splošni akti zavoda.
(2) Zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki so določene z zakonom, tem odlokom in s statutom zavoda.
(3) Zavod se vpiše v sodni register pri Okrožnem sodišču na Ptuju.
3. člen
V odloku uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol.
4. člen
(1) Zavod je samostojna pravna oseba in je odgovoren za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi razpolaga.
(2) Zavod nastopa v pravnem prometu v svojem imenu in za svoj račun.
II. STATUSNE DOLOČBE
5. člen
(1) Ime zavoda je: Javni zavod za turizem Ptuj.
(2) Skrajšano ime zavoda je: Zavod za turizem Ptuj.
(3) Sedež zavoda je Ptuj. Poslovni naslov je Murkova ulica 7, 2250 Ptuj.
(4) Ime zavoda v angleškem jeziku glasi: Ptuj Tourism Public Institute.
(5) Zavod lahko spremeni ime in sedež le s soglasjem ustanovitelja.
(2) Skrajšano ime zavoda je: Zavod za turizem Ptuj.
(3) Sedež zavoda je Ptuj. Poslovni naslov je Murkova ulica 7, 2250 Ptuj.
(4) Ime zavoda v angleškem jeziku glasi: Ptuj Tourism Public Institute.
(5) Zavod lahko spremeni ime in sedež le s soglasjem ustanovitelja.
6. člen
(1) Zavod ima in uporablja žig premera 30 mm okrogle oblike, z besedilom na obodu Javni zavod za turizem Ptuj.
(2) Število posameznih žigov, njihovo uporabo, način varovanja in uničenja žigov ter delavce, ki so zanje odgovorni, določi direktor.
III. NOTRANJE ORGANIZACIJSKE ENOTE
7. člen
Zavod sestavljata naslednji notranji organizacijski enoti:
- Turistično informativni center Ptuj,
- Galerija mesta Ptuj.
- Turistično informativni center Ptuj,
- Galerija mesta Ptuj.
8. člen
(1) Turistično informativni center Ptuj opravlja naloge informativne turistične dejavnosti.
(2) Galerija mesta Ptuj opravlja naloge galerijske in razstavne dejavnosti.
IV. JAVNOST DELA ZAVODA
9. člen
(1) Delo zavoda je javno. Zavod zagotavlja javnost svojega dela z obveščanjem javnosti o svojem delu, z informacijami o načrtovanih dejavnostih ter s poročili o opravljenem delu, skladno s predpisi o dostopu do informacij javnega značaja.
(2) Ne glede na določbe predhodnega odstavka niso javno dostopne informacije, ki se varujejo po predpisih o varstvu osebnih podatkov ter informacije s področij dela zavoda, kjer ta nastopa na trgu, in so po odločitvi direktorja poslovna tajnost. V primeru spora o javni dostopnosti poslovnih informacij odloči, če ni z zakonom drugače določeno, ustanovitelj.
V. DEJAVNOST ZAVODA
10. člen
(1) Osnovne dejavnosti zavoda, ki jih zavod izvaja v javnem interesu kot javno službo, so:
- načrtovanje, oblikovanje in trženje celovite turistične ponudbe na območju ustanovitelja,
- vzpostavitev kvalitetne turistične informacijske infrastrukture,
- oblikovanje in izvajanje promocijskih programov na področju kulture in turizma,
- izvajanje programov na področju mestnega marketinga,
- organizacija, ustvarjanje, izvajanje prireditev,
- usklajevanje programov kulturnih ustanov, festivalov, društev in drugih organizacij, ki delujejo na območju ustanovitelja,
- koordiniranje subjektov na področju turizma in drugih subjektov,
- sodelovanje in medobčinsko, regijsko ter mednarodno povezovanje s sorodnimi kulturnimi in turističnimi organizacijami doma in v tujini,
- programsko in poslovno sodelovanje z izvajalci s področja kulture in turizma doma in v tujini,
- raziskovanje in analiziranje trga na področju turizma,
- informacijska turistična dejavnost,
- izvajanje lokalne turistične vodniške službe,
- ozaveščanje in spodbujanje lokalnega prebivalstva za pozitiven odnos do turizma,
- opravljanje drugih storitev na področju turizma in prireditev v skladu z veljavnimi predpisi.
- izvajanje galerijske in razstavne dejavnosti,
- zbiranje, hranjenje, proučevanje, razstavljanje in populariziranje del likovne umetnosti, med drugim oblikovanje stalne zbirke,
- pripravljanje in posredovanje projektnih in tematskih razstav ter druge oblike predstavljanja doma in v tujini,
- sodelovanje z vzgojno-izobraževalnimi organizacijami pri vzgoji in popularizaciji likovne umetnosti,
- strokovno sodelovanje z drugimi galerijami, raziskovalnimi in pedagoškimi ustanovami s področja likovne umetnosti po Sloveniji in v tujini,
- sodelovanje na mednarodnih razstavah in manifestacijah,
- skrb za ustrezno vrednotenje in priznanje dosežkov domačih avtorjev,
- organiziranje razstav in predstavitev ptujskih avtorjev v slovenskem in mednarodnem prostoru,
- priprava razstav uveljavljenih in mladih perspektivnih avtorjev iz slovenskega in mednarodnega prostora,
- dajanje galerijskih prostorov na razpolago za razstave in druge kulturne dogodke,
- izposojanje galerijskih del,
- izdajanje publikacij, katalogov in drugih pisanih in tiskanih besedil, nosilcev zvoka ter ostalih izdelkov, ki izhajajo iz dejavnosti in poslanstva galerije.
(2) Zavod lahko, v primeru, da je to ekonomsko smotrno, za izvajanje posameznih storitev iz svoje dejavnosti sklene pogodbe s ponudniki storitev na trgu, v skladu z Zakonom o javnem naročanju.
(3) Za doseganje optimalnih učinkov izrabe kapacitet v upravljanju, lahko zavod opravlja na področju svojega delovanja tudi tržno dejavnost, pri čemer je prihodek take dejavnosti izrecno namenjen razvoju in izvajanju osnovnih dejavnosti zavoda.
(4) V okvira dejavnosti iz predhodnega odstavka lahko zavod glede na svoje prostorske, tehnične in kadrovske zmogljivosti izvaja zlasti:
- gostinske in druge storitve za obiskovalce in izvajalce prireditev,
- prodajo spominkov, vina, literature ipd.,
- nudenje storitev za druge.
(5) Opravljanje dejavnosti iz predhodnega odstavka ne sme ogroziti izvajanja osnovnih dejavnosti zavoda iz prvega odstavka tega člena.
11. člen
(1) Osnovne dejavnosti zavoda iz prvega odstavka 10. člena tega odloka so v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti in se navajajo kot:
- J63.990 Drugo informiranje
- N79.900 Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti.
- R91.020 Dejavnost muzejev.
(2) Ostale dejavnosti iz 10. člena tega odloka se opravljajo za potrebe osnovne dejavnosti iz prejšnjega odstavka in so v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti razvrščene v:
- C18.120 Drugo tiskanje
- C18.130 Priprava za tisk in objavo
- G46.190 Nespecializirano posredništvo pri prodaji raznovrstnih izdelkov
- G47.190 Druga trgovina na drobno v nespecializiranih prodajalnah
- G47.610 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s knjigami
- G47.621 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s časopisi in revijami
- G47.250 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s pijačami
- G47.290 Druga trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z živili
- G47.510 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s tekstilom
- G47.710 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z oblačili
- G47.650 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z igračami in rekviziti za igre in zabavo
- G47.789 Druga trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah
- G47.782 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z umetniškimi izdelki
- G47.910 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu
- G47.810 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki
- G47.890 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom
- G47.990 Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic
- H49.391 Medkrajevni in drug cestni potniški promet
- H50.300 Potniški promet po celinskih vodah
- H52.220 Spremljajoče storitvene dejavnosti v vodnem prometu
- H52.210 Spremljajoče storitvene dejavnosti v kopenskem prometu
- I55.300 Dejavnost avtokampov, taborov
- I56.104 Začasni gostinski obrati
- I56.210 Priložnostna priprava in dostava jedi
- I56.290 Druga oskrba z jedmi
- I56.300 Strežba pijač
- J58.1 Izdajanje knjig, periodike in drugo založništvo
- J58.130 Izdajanje časopisov
- J58.140 Izdajanje revij in periodike
- J58.190 Drugo založništvo
- J59.110 Produkcija filmov, video filmov, televizijskih oddaj
- J59.120 Post produkcijske dejavnosti pri izdelavi filmov, video filmov, televizijskih oddaj
- J59.130 Distribucija filmov, video filmov, televizijskih oddaj
- J59.200 Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in muzikalij
- J62.010 Računalniško programiranje
- J62.030 Upravljanje računalniških naprav in sistemov
- J62.090 Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti
- J63.110 Obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti
- J63.120 Obratovanje spletnih portalov
- J63.910 Dejavnost tiskovnih agencij
- J63.990 Drugo informiranje
- L68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin
- L68.320 Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi
- M70.220 Drugo podjetniško in poslovno svetovanje
- M70.210 Dejavnost stikov z javnostjo
- M72.200 Raziskovalna in razvojna dejavnost na področju družboslovja in humanistike
- M73.110 Dejavnost oglaševalskih agencij
- M73.120 Posredovanje oglaševalskega prostora
- M73.200 Raziskovanje trga in javnega mnenja
- M74.100 Oblikovanje, aranžerstvo, dekoraterstvo
- M74.200 Fotografska dejavnost
- M74.300 Prevajanje in tolmačenje
- M74.900 Drugje nerazvrščene strokovne in tehnične dejavnosti
- N77.210 Dajanje športne opreme v najem in zakup
- N77.290 Dajanje drugih izdelkov za široko rabo v najem in zakup
- N77.390 Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih sredstev v najem in zakup
- N77.340 Dajanje vodnih plovil v najem in zakup
- N77.400 Dajanje pravic uporabe intelektualne lastnine v zakup, razen avtorsko zaščitenih del
- N79.110 Dejavnost potovalnih agencij
- N79.120 Dejavnost organizatorjev potovanj
- N79.900 Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti
- N82.190 Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti
- N82.200 Dejavnost klicnih centrov
- N82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
- N82.990 Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje
- P85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti
- P85.590 Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje
- P85.600 Pomožne dejavnosti za izobraževanje
- R90.010 Umetniško uprizarjanje
- R90.020 Spremljajoče dejavnosti za umetniško uprizarjanje
- R90.030 Umetniško ustvarjanje
- R90.040 Obratovanje objektov za kulturne prireditve
- R91.011 Dejavnost knjižnic
- R91.012 Dejavnost arhivov
- R91.030 Varstvo kulturne dediščine
- R92.002 Prirejanje iger na srečo, razen v igralnicah
- R93.210 Dejavnost zabaviščnih parkov
- R93.29 Drugje nerazvrščene dejavnosti za prosti čas
- S94.110 Dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj
- S94.120 Dejavnost strokovnih združenj
- R94.99 Dejavnost drugje nerazvrščenih članskih organizacij.
(3) Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register. Zavod lahko brez vpisa v sodni register opravlja druge dejavnosti, ki so namenjene za izvajanje dejavnosti, vpisane v sodni register, za katere je običajno, da se opravljajo skupaj s to dejavnostjo v manjšem obsegu ali občasno, ali ki prispevajo k popolnejšemu izkoriščanju zmogljivosti, ki se uporablja za opravljanje opisane dejavnosti.
12. člen
Zavod lahko spremeni ali razširi dejavnost le s soglasjem ustanovitelja.
VI. ORGANI ZAVODA
13. člen
(1) Organi zavoda so:
- svet zavoda,
- direktor.
(2) Zavod ima lahko tudi druge organe, katerih način oblikovanja, sestavo in naloge določa statut zavoda v skladu z zakonom in tem odlokom.
1. Svet zavoda
14. člen
(1) Zavod upravlja svet zavoda, ki šteje sedem članov in ga sestavljajo:
- štirje predstavniki ustanovitelja,
- en predstavnik delavcev zavoda,
- dva predstavnika zainteresirane javnosti.
(2) Predstavnike ustanovitelja imenuje Mestni svet Mestne občine Ptuj.
(3) Predstavnika delavcev zavoda izvolijo delavci zavoda na neposrednih tajnih volitvah, po postopku in na način, ki ga določa statut zavoda.
(4) Predstavnika zainteresirane javnosti na predlog direktorja, ki izvede javni poziv, potrdi župan Mestne občine Ptuj.
15. člen
(1) Člani sveta zavoda na ustanovitveni seji izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika predsednika z večino glasov vseh članov sveta zavoda.
(2) Svet odloča z večino glasov vseh članov sveta.
(3) Mandat članov sveta traja štiri leta in začne teči z dnem konstituiranja sveta zavoda. Za člana sveta zavoda je ista oseba lahko izvoljena le dvakrat zaporedoma.
(4) Prvo konstitutivno sejo sveta skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju oziroma po izvolitvi predstavnikov delavcev in prejemu predlogov ustanovitelja.
(5) Svet zavoda se lahko konstituira, ko je imenovanih oziroma izvoljenih večina članov sveta zavoda in se je iztekel mandat svetu prejšnjega sklica. Svetu zavoda začne teči mandat z dnem konstituiranja ne glede na to, kdaj je bil posamezen član imenovan oziroma izvoljen. Članu sveta, ki je bil imenovan oziroma izvoljen po konstituiranju sveta zavoda, se izteče mandat, ko se izteče mandat celotnega sveta.
(6) Svet zavoda sprejema svoje odločitve na sejah z glasovanjem. Odločitev je sprejeta, če je zanjo glasovala večina vseh članov sveta zavoda.
(7) Svet zavoda zaseda najmanj enkrat letno. Delo sveta vodi predsednik, v primeru njegove odsotnosti pa namestnik.
(8) Podrobnejše delovanje sveta zavoda se uredi s poslovnikom.
(2) Svet odloča z večino glasov vseh članov sveta.
(3) Mandat članov sveta traja štiri leta in začne teči z dnem konstituiranja sveta zavoda. Za člana sveta zavoda je ista oseba lahko izvoljena le dvakrat zaporedoma.
(4) Prvo konstitutivno sejo sveta skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju oziroma po izvolitvi predstavnikov delavcev in prejemu predlogov ustanovitelja.
(5) Svet zavoda se lahko konstituira, ko je imenovanih oziroma izvoljenih večina članov sveta zavoda in se je iztekel mandat svetu prejšnjega sklica. Svetu zavoda začne teči mandat z dnem konstituiranja ne glede na to, kdaj je bil posamezen član imenovan oziroma izvoljen. Članu sveta, ki je bil imenovan oziroma izvoljen po konstituiranju sveta zavoda, se izteče mandat, ko se izteče mandat celotnega sveta.
(6) Svet zavoda sprejema svoje odločitve na sejah z glasovanjem. Odločitev je sprejeta, če je zanjo glasovala večina vseh članov sveta zavoda.
(7) Svet zavoda zaseda najmanj enkrat letno. Delo sveta vodi predsednik, v primeru njegove odsotnosti pa namestnik.
(8) Podrobnejše delovanje sveta zavoda se uredi s poslovnikom.
16. člen
(1) Svet zavoda ima naslednje naloge:
- sprejme statut zavoda,
- sprejema druge splošne akte zavoda,
- imenuje in razrešuje direktorja zavoda s soglasjem ustanovitelja,
- sklepa pogodbo o zaposlitvi direktorja,
- sprejema letni delovni načrt in finančni načrt,
- sprejema zaključni račun zavoda,
- sprejema programe dela in razvoja zavoda,
- sprejema in potrjuje letno poročilo,
- daje ustanovitelju in direktorju mnenje o posameznih vprašanjih,
- ustanovitelju predlaga spremembo in razširitev dejavnosti,
- ustanovitelju predlaga revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi občinski notranji revizor,
- odloča na drugi stopnji o pritožbah v zvezi z uresničevanjem pravic, obveznosti in odgovornosti zaposlenih v zavodu,
- opravlja druge naloge, določene z zakonom in drugimi predpisi.
(2) Podrobnosti v zvezi s pristojnostmi in delovanjem sveta zavoda se uredijo s statutom.
17. člen
(1) Član sveta zavoda je lahko razrešen pred iztekom mandata, za katerega je imenovan ali izvoljen, če:
- sam zahteva razrešitev oziroma odstopi,
- se trikrat zaporedoma neupravičeno ne udeležuje sej,
- pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi in navodili ustanovitelja,
- ne opravlja svojih nalog,
- če s svojim ravnanjem škoduje delu in ugledu zavoda.
(2) V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član. Če je član razrešen pol leta pred potekom mandata, se ne imenuje novega, razen v primeru, če se razreši več kot polovica članov sveta.
(3) O predčasni razrešitvi člana sveta zavoda odloča na predlog sveta zavoda ali direktorja organ, ki je člana imenoval.
2. Direktor
18. člen
(1) Direktor organizira in vodi poslovanje ter strokovno delo zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zavoda. Direktor opravlja tudi strokovno delo s področja dela zavoda.
(2) Direktor ima naslednje pristojnosti in opravlja naslednje naloge:
- načrtuje, organizira in vodi delo zavoda,
- pripravi strateški načrt,
- pripravi program dela zavoda in finančni načrt,
- sprejme akt o sistemizaciji delovnih mest,
- sprejme akt o organizaciji dela,
- sprejme kadrovski načrt,
- odloča o potrebi po delavcih, izbiri delavcev in razporejanju delavcev na delovna mesta,
- pooblašča posamezne delavce za opravljanje nalog iz svojega delovnega področja,
- organizira strokovni nadzor in izdaja strokovna navodila,
- sprejme načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
- sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda,
- poroča ustanovitelju in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje javnega zavoda,
- pripravi letno poročilo,
- opravlja druge naloge, določene z zakonom in ustanovitvenim aktom in statutom zavoda.
(3) K aktom iz četrte in šeste alineje prejšnjega odstavka daje soglasje svet zavoda.
(4) Direktor je dolžan o svojih ugotovitvah obveščati svet zavoda ter sprejemati ukrepe za odpravo pomanjkljivosti.
(5) Direktor je pri opravljanju poslov s svojega delovnega področja samostojen.
(6) Direktor je za svoje delo odgovoren svetu zavoda.
(7) Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarja.
(2) Direktor ima naslednje pristojnosti in opravlja naslednje naloge:
- načrtuje, organizira in vodi delo zavoda,
- pripravi strateški načrt,
- pripravi program dela zavoda in finančni načrt,
- sprejme akt o sistemizaciji delovnih mest,
- sprejme akt o organizaciji dela,
- sprejme kadrovski načrt,
- odloča o potrebi po delavcih, izbiri delavcev in razporejanju delavcev na delovna mesta,
- pooblašča posamezne delavce za opravljanje nalog iz svojega delovnega področja,
- organizira strokovni nadzor in izdaja strokovna navodila,
- sprejme načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
- sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda,
- poroča ustanovitelju in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje javnega zavoda,
- pripravi letno poročilo,
- opravlja druge naloge, določene z zakonom in ustanovitvenim aktom in statutom zavoda.
(3) K aktom iz četrte in šeste alineje prejšnjega odstavka daje soglasje svet zavoda.
(4) Direktor je dolžan o svojih ugotovitvah obveščati svet zavoda ter sprejemati ukrepe za odpravo pomanjkljivosti.
(5) Direktor je pri opravljanju poslov s svojega delovnega področja samostojen.
(6) Direktor je za svoje delo odgovoren svetu zavoda.
(7) Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarja.
19. člen
(1) Direktorja zavoda na podlagi javnega razpisa imenuje in razrešuje svet zavoda, po predhodnem soglasju ustanovitelja. Javni razpis se objavi v sredstvih javnega obveščanja. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas, za čas trajanja mandata.
(2) Na podlagi statuta sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik.
(3) Mandat direktorja traja pet let z možnostjo ponovitve mandata.
(4) Delavca, ki je bil pred imenovanjem za direktorja zaposlen v istem zavodu za nedoločen čas, se po prenehanju funkcije premesti v skladu s sistemizacijo delovnih mest in kadrovskim načrtom na prosto delovno mesto, ki ustreza njegovi strokovni izobrazbi in za katero izpolnjuje predpisane pogoje.
20. člen
(1) Za direktorja zavoda je lahko imenovan, kdor poleg splošnih zakonskih pogojev izpolnjuje še naslednje pogoje:
- visokošolsko univerzitetno izobraževanje (prejšnje) / visokošolska univerzitetna izobrazba (prejšnja) ali magistrsko izobraževanje (druga bolonjska stopnja) / magistrska izobrazba (druga bolonjska stopnja),
- ima najmanj 5 let delovnih izkušenj, od tega vsaj eno leto na vodilnih delovnih mestih,
- strokovno pozna področje dela zavoda, o čemer svet zavoda presoja na podlagi predloženega programa dela,
- ima sposobnosti za organiziranje in vodenje dela v kolektivu,
- izkazuje raven znanja vsaj dveh svetovnih jezikov na nivoju B1 evropskega jezikovnega okvirja,
- predloži program dela zavoda za mandatno obdobje.
(2) Kandidat mora predložiti k prijavi:
1. program dela ter razvoja zavoda za njegovo mandatno obdobje,
2. življenjepis,
3. dokazila o izpolnjevanju pogojev.
21. člen
(1) Direktorja med odsotnostjo nadomešča njegov pomočnik ali delavec, ki ga za nadomeščanje pooblasti direktor. Pisno pooblastilo določa vsebino, obseg in trajanje pooblastila.
(2) Direktor lahko za zastopanje v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
22. člen
Listine za zavod podpisujejo direktor in osebe, ki so pooblaščene za zastopanje, vsak v mejah pooblastil in poslov, ki jih opravlja.
23. člen
(1) Direktor je lahko razrešen pred potekom časa, za katerega je bil imenovan.
(2) Direktorja razrešuje svet zavoda po predhodnem soglasju ustanovitelja.
(3) Svet zavoda razreši direktorja pred iztekom mandata:
- če direktor sam zahteva razrešitev,
- če nastane kateri od razlogov, ko po predpisih iz delovnih razmerij preneha delovno razmerje po samem zakonu,
- če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda,
- če neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ustanovitelja oziroma ravna v nasprotju z njimi,
- če s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo,
- če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
- zaradi bistvenih sprememb, kot je bistveno spremenjena dejavnost, zaradi katere je bil zavod ustanovljen.
(4) Svet zavoda mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti direktorja z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se v roku 30 dni o njih izjasni.
(5) Zoper sklep o razrešitvi ima prizadeti pravico zahtevati sodno varstvo, če meni, da je bil kršen za razrešitev določen postopek in če je ta kršitev lahko bistveno vplivala na odločitev, ali če niso podani razlogi za razrešitev iz tretjega odstavka tega člena.
(6) Zahteva za sodno varstvo se vloži v petnajstih dneh po prejemu sklepa o razrešitvi pri pristojnem sodišču.
24. člen
(1) Če direktorju predčasno preneha mandat oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, imenuje svet zavoda vršilca dolžnosti.
(2) Vršilca dolžnosti direktorja lahko svet zavoda imenuje izmed strokovnih delavcev zavoda ali izmed prijavljenih kandidatov, ki izpolnjujejo vse pogoje iz 20. člena tega odloka s soglasjem ustanovitelja.
(3) Vršilca dolžnosti direktorja imenuje svet zavoda do imenovanja direktorja, vendar največ za eno leto.
VII. SREDSTVA ZA USTANOVITEV IN ZAČETEK DELA ZAVODA
25. člen
(1) Sredstva za ustanovitev in začetek delovanja zavoda zagotavlja ustanovitelj.
(2) Za izvajanje dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, daje ustanovitelj zavodu v upravljanje nepremičnine z opremo, kar so del javne infrastrukture na področju turizma in kulture.
(3) Zavodu se dajo v upravljanje naslednje nepremičnine:
- poslovni prostor, posamezni del 7 v stavbi 1866, ki stoji na parcelni številki 1157/3, k. o. 400 - Ptuj, na naslovu Mestni trg 4, v skupni izmeri 174,1 m²,
- poslovni prostor, posamezni del 21 v stavbi 1567, ki stoji na parcelni št. 1365/1, k. o. 400 - Ptuj, na naslovu Prešernova 29, v skupni izmeri 540,3 m²,
- poslovni prostor, posamezni del 2 v stavbi 1567, ki stoji na parcelni št. 1365/1, k. o. 400 - Ptuj, na naslovu Prešernova 29, v skupni izmeri 89,8 m².
(4) V soglasju z ustanoviteljem ali na podlagi njegovih odločitev lahko zavod upravlja tudi z drugimi nepremičninami.
(5) Zavod pri upravljanju in gospodarjenju z nepremičninami iz tretjega odstavka tega člena upošteva, da gre za spomenike nepremične kulturne dediščine.
26. člen
(1) Zavod prevzame v upravljanje nepremičnine in opremo, ki jo ustanovitelj zagotavlja za izvajanje programov na posameznih področjih delovanja zavoda.
(2) S pogodbo o upravljanju ustanovitelj in zavod opredelita pravice in obveznosti glede upravljanja posameznega objekta.
(3) Premoženje, s katerim upravlja zavod in ga uporablja za opravljanje dejavnosti, je last ustanovitelja.
VIII. VIRI, NAČINI IN POGOJI ZA PRIDOBIVANJE SREDSTEV ZAVODA
27. člen
Zavod pridobiva sredstva za izvajanje dejavnosti iz:
- proračuna ustanovitelja,
- proračuna Republike Slovenije,
- sredstev EU,
- z lastnimi prihodki,
- iz naslova upravljanja nepremičnin, ki so mu dana v upravljanje,
- sredstev, pridobljenih s prodajo blaga in storitev na trgu,
- daril, donacij, sponzorstev ter drugih zakonitih virov,
- iz javnih razpisov,
- iz sredstev posameznih investitorjev oziroma sofinancerjev projekta,
- iz drugih virov v skladu z zakonom.
- proračuna ustanovitelja,
- proračuna Republike Slovenije,
- sredstev EU,
- z lastnimi prihodki,
- iz naslova upravljanja nepremičnin, ki so mu dana v upravljanje,
- sredstev, pridobljenih s prodajo blaga in storitev na trgu,
- daril, donacij, sponzorstev ter drugih zakonitih virov,
- iz javnih razpisov,
- iz sredstev posameznih investitorjev oziroma sofinancerjev projekta,
- iz drugih virov v skladu z zakonom.
28. člen
(1) Višino sredstev za financiranje javnega zavoda iz občinskega proračuna določi ustanovitelj na podlagi strateškega načrta in iz njega izhajajočega predloga letnega plana s finančnim načrtom.
(2) O zagotavljanju letnih sredstev iz proračuna ustanovitelja se sklene pogodba o financiranju. Podlaga za transfer iz proračuna lokalne skupnosti je s strani sveta zavoda potrjen program dela.
(3) Zavod se sme zadolževati le s predhodnim soglasjem ustanovitelja.
IX. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
29. člen
(1) Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun z omejitvijo, da brez predhodnega soglasja ustanovitelja ne more sklepati pravnih poslov v zvezi z obremenitvijo nepremičnega premoženja.
(2) Zavod odgovarja za svoje obveznostmi z vsemi sredstvi, s katerimi lahko razpolaga.
(3) Organi zavoda zagotavljajo poslovanje v skladu z veljavnimi predpisi in odgovarjajo za zakonitost poslovanja.
(4) Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki so vpisane v sodni register.
30. člen
V primerih, ko zavod sklepa pogodbe in druge dogovore ali se prijavlja na natečaje, ki lahko posledično povzročijo finančne ali druge obveznosti ustanovitelja, mora pridobiti predhodno pisno soglasje župana ustanovitelja.
X. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA
31. člen
Za obveznosti zavoda subsidiarno odgovarja ustanovitelj do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračuna ustanovitelja za delovanje zavoda. Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova drugih dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike.
32. člen
Ustanovitelj ima do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
1. Mestni svet
- daje soglasje k imenovanju in razrešitvi direktorja zavoda in imenuje predstavnike ustanovitelja v svet zavoda,
- v skladu s proračunskimi možnostmi zagotavlja sredstva za izvajanje dejavnosti zavoda, na podlagi predloga finančnega načrta zavoda,
- spremlja skladnost uporabe sredstev, ki jih je zagotovil v svojem proračunu, z nameni, za katere so bila sredstva zagotovljena,
- odloča o statusnih spremembah zavoda,
- daje soglasje k zadolževanju zavoda,
- daje soglasje k spremembi ali širitvi dejavnosti zavoda,
- daje pobude svetu zavoda in direktorju,
- izvaja druge naloge in obveznosti ustanovitelja ter opravlja druge zadeve v skladu z zakonom, statutom občine, tem odlokom in drugimi predpisi.
2. Župan:
- ugotavlja skladnost programov dela zavoda s plani oziroma programi občine,
- daje pobude svetu zavoda in direktorju,
- izvaja druge naloge in obveznosti ustanovitelja ter opravlja druge zadeve v skladu z zakonom, statutom občine, tem odlokom in drugimi predpisi.
33. člen
Zavod je v skladu z zakonom in s tem odlokom v razmerju do ustanovitelja dolžan:
- pravočasno pripraviti strateški načrt, letni program dela in finančni načrt,
- zagotavljati namensko in racionalno koriščenje sredstev ustanovitelja, ki jih zavod pridobiva za izvajanje svoje dejavnosti,
- zagotavljati ustanovitelju podatke in informacije, potrebne za spremljanje stanja, za izvajanje njegovih pristojnosti in obveznosti ter za načrtovanje razvoja zavoda in druge podatke in informacije v skladu z zakonom,
- na pristojnih organih obravnavati pobude ustanovitelja in mu poročati o sklepih teh organov,
- enkrat letno, na zahtevo ustanovitelja pa tudi med letom, poročati o izvajanju letnega programa, o rezultatih poslovanja zavoda, o uporabi namenskih sredstev ustanovitelja in o drugih zadevah, ki jih ustanovitelj potrebuje za spremljanje dejavnosti zavoda,
- izvajati druge naloge in obveznosti, določene z zakonom, tem odlokom in drugimi predpisi.
34. člen
(1) Nadzor nad zakonitostjo, delovanjem in izvrševanjem dela zavoda določa zakon in ta odlok.
(2) Pristojni organ ustanovitelja izvaja nadzor nad finančnim in ostalim poslovanjem zavoda. V okviru tega nadzora člani pristojnega organa spremljajo in ocenjujejo poslovanje in izvrševanje posameznih programov zavoda v okviru dogovorjenih oziroma pogodbenih obveznosti ustanovitelja. Pri tem smejo:
- zahtevati pisno poročilo o izvajanju aktov in pogodb,
- pregledovati dokumentacijo zavoda,
- ugotavljati skladnost izvedenega programa s pogodbo oziroma drugimi akti,
- ugotavljati smotrnost uporabe sredstev za doseganje namena in ciljev, določenih v pogodbi ali drugih aktih zavoda.
(3) Pristojni organ ustanovitelja predstavljajo: člani Nadzornega odbora Mestne občine Ptuj, pooblaščeni notranji revizor Mestne občine Ptuj in druge pooblaščene osebe ustanovitelja.
(4) Druge pooblaščene osebe ustanovitelja imenuje njegov predstojnik z odločbo.
XI. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA
35. člen
O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki, ki jih zavod doseže pri opravljanju svoje dejavnosti, odloča na predlog direktorja svet zavoda.
36. člen
Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih doseže pri opravljanju svoje dejavnosti, sme zavod uporabljati za opravljanje in razvoj registrirane dejavnosti zavoda ter obnovo, vzdrževanje in razvoj objektov, ki so mu dani v upravljanje ter za nakup opreme.
37. člen
O načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odloča ustanovitelj na predlog direktorja in po predhodnem mnenju sveta zavoda.
38. člen
(1) Zavod je dolžan ustanovitelju nuditi ter obdobno pošiljati podatke o poslovanju zavoda, o poslovnih rezultatih ter druge podatke, ki so potrebni za izvrševanje funkcij ustanovitelja.
(2) Zavod mora zagotoviti ločeno vodenje finančnega poslovanja za tržne dejavnosti.
XII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA
39. člen
(1) Zavod ima statut, ki ureja:
- organizacijo zavoda,
- organe zavoda in
- način odločanja in druga vprašanja, pomembna za poslovanje in izvajanje dejavnosti.
(2) Zavod ima tudi druge splošne akte, določene s statutom in zakonom.
XIII. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
40. člen
Do imenovanja direktorja zavoda Mestni svet Mestne občine Ptuj na predlog župana najkasneje v roku dveh mesecev od uveljavite tega odloka s sklepom imenuje vršilca dolžnosti direktorja zavoda, ki mora izpolnjevati pogoje iz 20. člena tega odloka, vendar največ za šest mesecev. Vršilec dolžnosti direktorja zavoda je pooblaščen, da pod nadzorstvom ustanovitelja opravi vse potrebno za začetek dela zavoda, vpis zavoda v sodni register ter skliče prvo sejo sveta zavoda. Pogodbo o zaposlitvi z v.d. direktorja sklene župan.
41. člen
Delavci, ki so do sedaj opravljali naloge s področja dela zavoda, katere se bodo izvajale v okviru dejavnosti novoustanovljenega zavoda in programsko preidejo v zavod, nadaljujejo delo v novem zavodu z vsemi pravicami in odgovornostmi iz delovnega razmerja, ki so jih imeli pred veljavnostjo tega odloka do vzpostavitve organizacije zavoda na podlagi statuta zavoda, ustanovljenega po določilih tega odloka.
42. člen
(1) Statut zavoda sprejme svet zavoda najkasneje v dveh mesecih od konstituiranja. Do začetka veljavnosti statuta zavoda se uporabljajo določila Zakona o zavodih in tega odloka.
(2) Ustanovitelj imenuje svoje predstavnike v svet zavoda v roku enega meseca od vpisa zavoda v sodni register.
43. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj.
Pravna podlaga
Dokumenti, priloge
Klikni tukaj za prikaz prilog
Predpisi, na katere predpis vpliva
-
Odlok o ustanovitvi Javnega zavoda za turizem Ptuj - neuradno prečiščeno besedilo (2)
Status: Neuradno prečiščeno besediloOrgan: Občinski svetObjavljeno v: Neuradno prečiščeno besedilo (25.09.2020)Datum sprejetja: 14.09.2020Začetek veljavnosti: 10.10.2020Tip objave: OdlokVsebina: Kulturni, turistični in športni zavodi
Odlok o spremembah Odloka o ustanovitvi Javnega zavoda za turizem Ptuj (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 12/2020)
Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi Javnega zavoda za turizem Ptuj (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 1/2020)
Odlok o ustanovitvi Javnega zavoda za turizem Ptuj (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 3/2016)
Status: Veljavno
Organ: Občinski svet
Datum sprejetja: 14.09.2020
Začetek veljavnosti: 15.10.2020
Tip objave: Odlok
Vsebina:
Kulturni, turistični in športni zavodi
Status: Veljavno
Organ: Občinski svet
Datum sprejetja: 16.12.2019
Začetek veljavnosti: 18.01.2020
Tip objave: Odlok
Vsebina:
Kulturni, turistični in športni zavodi
Status: Veljavno
Organ: Občinski svet
Datum sprejetja: 25.01.2016
Začetek veljavnosti: 01.03.2016
Tip objave: Odlok
Vsebina:
Kulturni, turistični in športni zavodi